golanjenni

Alla inlägg under september 2012

Av Golan & Jennifer - 15 september 2012 19:05

Waaaaai   

Vad gör ni? Jag har bara tagit det lungt, så j'vlaaaa  sköönt! Bara slappna av!

Ska iväg sen kanske en stund och köra lite, hoppas jag inte krockar   

Puss på er sålänge.

Av Golan & Jennifer - 15 september 2012 15:14

Hejheeeeeeeeeeeeej!

What's up? Åh vad jag är seg idag, i do know why? Allafall bloggar snabbt eftersom ska käka.

Idag så är det som sakt lördag, pappa och hans kompis ska kolla på när hans kompis son (Mohammed Ali)

Ska uppträda, samt ska Näääk & Lani Mo uppdräta.. Åh bara dem jag bryr mig om haha. Men som sakt så har jag inga planer idag, dock skulle fler från våran skola träffas idag och bara hänga ute, men dem flyttade det till nästa vecka.


Men vi hörs senare. Puss

Av Golan & Jennifer - 15 september 2012 14:35

Igår: Va i skolan som vanligt, hade redovisning om hela kommunikationskursen som tog slut igår tillsammans med Wille och Evelina. Gick faktiskt skitbra! Sen hade vi en skriftlig utvärdering och sen fick vi gå hem, så vi slutade runt 11, men vi brudar stannade kvar och åt lunch i skolan. Var blodpudding och potatisbullar liksom hallåååå?! Skulle ändå skriva klart en  uppgift. Vi gick väl hem runt 3, då Dennis och Emil kommit och skulle hålla oss sällskap till pendeln. Jag och mamma hade en myskväll, låg bara i soffan och softade, kände att det behövdes. Skulle ha träffat Simon egentligen, men då går han och blir sjuk? Kul kille liksom. Saknar dig, 2 månader  ♥ ♥


Idag taggar jag inför kräftskiva med Frida och 20 andra. Kommer bli fääätt nice, har alltid så kul med den bruden. Ska försöka ta lite bilder så blir inläggen lite roligare också! Men vi hörs lite senare, måste hjälpa mamma med lite saker innan alla kommer. Puss //J
 
En bild från i somras när jag och Frida var i Båstad tillsammans

Av Golan & Jennifer - 15 september 2012 00:26

Var hos Jemie, typ några timmar. Det blev tungt nu när jag gick, men är fett trött och mitt huvud bankar.

Hörs imorn, ska kolla på film.

Av Golan & Jennifer - 14 september 2012 18:30

Tänkte berätta om Väddöveckan nu, men jag varnar er för lång text så jag skulle inte läsa den om jag var ni! Har den mest för att jag ska kunna gå tillbaka och läsa om detta. Så aa, satt ni vet!  Vi åkte iallfall dit på fredagen (den 31/8). Möttes vid KTH runt 11-tiden och sen åkte vi tillsammans hela troppen till Norrtälje för att sen byta buss ut mot Väddö. Bussresorna tog tillsammans typ två timmar, men de sista 40 minutrarna i sista bussen spenderades av mycket skratt och allsång när DJ Adonis körde gamla klassiker.


Väl framme på Väddö skjutfält la vi in våra saker på rummen som vi blev tilldelade, bodde i lockument där man bodde tjejer för sig och killar för sig.  Sen skulle vi upp till vårdhallarna och hämta ut våran utrustning. Fick uniform, kängor, fältskjortor, regnkläder, fältmössa och tjockare strumpor till kängorna, sen fick vi fylla i en lapp eftersom att vi var ansvariga för att de ska in tillbaka sen. Sen skulle vi sätta på oss uniformen och de, för att sen ha uppställning på U1. Där började vår första övning.


Vi hade övningar eller stationer varje dag, ibland skulle vi t.ex köra olika stafettövningar, kasta stövel, bygga olika pyramider, sätta upp tält osv. Men sen fick även orientera, tävla, göra samarbetsövningar och städa. Vi gick upp 5 halv 6 varje morgon, hade en halvtimmes fysträning (militärt), fick duscha och äta frukost osv. Var faktiskt grymt bra frukost, gröt osv. Apgott! Sen var vi tvungna att bädda våra sängar helt korrekt, fick inte va något veck någonstans! Sen så städade vi våra lockument, sopade och skrubbade golvet osv. Sedan var det visitering, så hade vi inte städat ordenligt eller t.ex gjort fel så var vi tvungna att göra om allt tills vi blev godkända. Sen blev vi även personligt visiterade, vilket innebar att de kollade så att vi inte hade smink, piercingar, uniformen rätt, och håret bakom öronen osv. Hade vi inte det heller korrekt, fick vi straff. Sedan hade vi olika övningar ända fram till lunch, då vi skulle laga vår egen mat på stormkök. (Observera att vi bara fick konservburksmat och att vi ibland inte ens fick mat så att vi blev mätta.) Sedan övningar fram till middagen igen, och där var det samma sak. Och sen så fortsatte allt. Plus att vi hade lektioner på kvällarna och en timme till att skriva i loggböckerna.


Sånt bestod våra dagar av. Det var i princip bara på kvällarna vi kunde umgås som vi ville, dvs vara lite oseriösa och sådär. Vi kunde ju liksom inte stå och garva i uppställningarna framför generalen ;) haha!! Vi hade så himla kul ändå, och det roligaste på hela veckan var utan tvekan slutövningen. Vi väcktes halv 5 på tisdagen, gick ut i skogen allihop för att sätta upp vårt läger. Ingen var helt vaken, kändes som att vi gick i sömnen haha. Men iallafall, efter att vi satt upp det så gick hela grejen ut på att vi inte fick bli sedda utav lärarna. För såg de oss så skulle de få kryssa oss i pannan och det gav minuspoäng så aa. De var ute i skogen hela dagen så vi var tvungna att va tysta och smyga när vi skulle någonstans. Vi lärde oss stridstecken! För det var ju så att vi fick övningar som vi skulle ta oss till för att få poäng, men vi var tvungna att färdas i terrängen för att komma dit. Och smyga. Och det gick faktiskt asbra, vi blev aldrig kryssade och gick på alla övningar förutom 4. Vi hjälptes åt med maten osv. Sen gick vi bananas med hudfärgen, vi målade krigsmålningar i ansiktet osv. Vissa var helt gröna i ansiktet hahaha!! Men på natten var allt roligast. Eftersom att lärarna fortfarande var ute i skogen på natten och skulle försöka röja lägret för att kryssa alla så var vi ju tvungna att hålla vakt. Så vi satt upp hela natten stirrandes in i skogen ihopp om att kunna skrika på en lärare att vi såg dom. Sov 1 timme den natten, eftersom att folk var så jävla ego och sov mer än 6 timmar med aja. Tror vi tog ett tiotal lärare? Plus att vi inte blev röjda medans andra grupper blev det 2 gånger. Vann rätt så många tävlingar osv. Så jävla grymt Q-troppen!!

Sen sista dagen var bara råchill, vi fick kolla på teater som 2orna och 3orna gjort, sen satt vi vid grillplatsen hela kvällen. Fick grilla korv, äta chips och umgås osv! Sen så skulle vi göra iordning all utrustning, diska rent köket helt ordentliget, fick t.o.m använda stålull. Putsa kängorna helt rent, fick inte va något smuts på dem osv, annars fick man göra om allting och då skulle man missa bussen. Grym som man är så blev man inte omvisiterad på nåt hihi. Awesomeeee!!  Men när vi skulle gå till bussen sen så hade jag sån jävla skoskav, så när jag, Emil, Evelina, Jonas, Dennis och några andra skulle gå till busshållsplatsen gick jag i bara strumpor på asfalten. Aaaaah bästa känslan!!!! Men veckan var så jävla kuuuul!! saknar det redan.. Hade aaaaaaskul!!! Tagga nästa år mina vänner!!!
 
 En liten del av oss under en uppställning

Edit: Tidigt på natten mellan onsdagen och torsdagen väcktes jag utav något som lät som ett riktigt högt alarm. Så jag letade desperat efter min mobil för att inte väcka de andra. Men när ljudet sen börjar tjuta högre och en lampa börjar blinka förstår jag direkt att det är brandalarmet. Precis då kommer Isabella (handledare) in i vårt rum och skriker att vi måste ut. Så alla tjejer sätter på sig ett par skor och springer ut dit vi blir hänvisade i bara sovkläder i väntan på information. Alla var ute på typ en halv minut vilket är sjukt bra! När vi sen blir informerade om att det brinner bryter en tjej ihop och får värsta panikattacken, så vi andra tjejer hjälper henne att andas. Sen fick vi stå på uppställningsplatsen i typ 50 minuter, och det var så jävla kallt! Höll på att frysa ihjäl, hade ju typ inga kläder på mig. Sen ser vi hur hela sidan på vårt lockument står i lågor så då förstår vi att vi inte koommer få gå in där på ett tag. Efter ca. 50 minuter får vi under tystnad gå in i ett annat lockuments grupprum utan att väcka andra, där vi skulle sitta och snacka och bli varma tills frukosten öppnade. Då gick vi direkt dit! Inga blev skadade men våra kläder/saker blev rökskadade. Här kan ni läsa om branden; http://norrteljetidning.se/nyheter/1.1796643-40-militarer-evakuerades-vid-brand

Av Golan & Jennifer - 14 september 2012 16:51

Är det bara jag som har lagt märke till att det har regnar varje Fredag ungefär i 3-4 veckor? Just Fredag? Dagen det är helg.


Tja! Hur är det? Kom hem för en timme sen ungefär. Slutade  vid 3 men väntade på Pauline också i skolan sen åkte vi tillsammans hem. Skoldagen idag var väl helt okej, lite smådrygt säkert pga av vädret men annars är det nice.

Idag skulle jag faktiskt träffa Jennifer men vet inte om det blir av, eftersom jag lovade att dra till Jemie.

Men vi kanske ska ses en liten stund men tror det får bli en annan dag.


Ska äta vid 8 med familjen sen sticker jag iväg till Jemie en stund tror jag.. Men nu så ska jag kolla på film!   

Av Golan & Jennifer - 13 september 2012 21:29

Hej!
Va i skolan idag som vanligt, det var chill förutom att vi hade två diagnosprov. Ett i matte dessutom.. Behöver ju inte ens berätta hur det gick, är så jävla kass. Aja. Efter skolan iallafall, så sällskapade jag till Älvsjö med Morgan, Calle, Adam och två andra som jag inte minns namnet på hehe, där min farmor hämtade upp mig. Vi åkte iväg och åt kebab, och sen så åkte vi till Skärholmen och shoppade lite. Fick med mig ett par jeans, en tröja, bhar och örhängen hem!! Lite smågrejer sådääär. Nu ska jag plugga på min presentation som jag, Evelina och William ska hålla imorgon inför klassen, sen ska jag sova. Är aptrött, men börjar halv 11 imorgon så det är chill. Aja, men vi hörs imorgon!! KYSS ///JENNIFER

Av Golan & Jennifer - 13 september 2012 18:44

Jag är så jäääävla trött..

Känns som dagarna bara flyger förbi och får fan inte tillräckligt med sömn, my bad.

Skoldagen idag var helt okej, pallade inte faktiskt fett jobbigt. Sist hade vi spanska, sen hade vi lite "mingel" höhö.


Allafall kom hem vid 4 och sen deckade jag direkt, och hahahha det var någon som överraskade mig för en stund sen.

Jag deckade fint på min säng helt fucking ful. Så ser jag Jemie och min bror öppna min dörr hahahahaha! Stor överaskning fick ju träffa Jemie har saknat henne.


Asså har typ brist på liv? Imorn på morgonen har jag dugga på idrott, (fuck att jag har profil inriktning) Eller nä skoja det e endå nice. Uppdraterar ikväll kanske, puss!

Ovido - Quiz & Flashcards