golanjenni

Alla inlägg under mars 2012

Av Golan & Jennifer - 4 mars 2012 00:09

Hello bloggen!     

Kom hem för en stund sen! Va med Bella  o Charbel sen drog vi till Pommac ock kollade film, och spelade kort. Gangska mysigt faktiskt! Lite trött bara annars är det bra!


Jag fick en kommentar, så här stog det :

Sasha

Lördag 3 mars 18:36

hej! har ni någonsin tänkt på att kanske skriva något inlägg där ni kan på nått sätt hjälpa andra? det kan liksom va vad som helst, alltså t.ex om mobbning, kärlek aa sånna saker :) fiiiiin blogg föresten!! :D


Tack för kommentaren! Har faktiskt inte tänkt på det. Tänkte faktiskt ta upp "mobbning" .

Mobbning för mig är, elaka kommentarer om en person.  Det kan vara genom FB,SMS, eller största delen skolan. Och dom som blir mobbade  vill oftast inte visa det för lärare eller familj. Man kan bli mobbad av som helst,  klädsel, hudfärg osv.. Oftast dom som mobbar eller "driver" mår själv dåligt och vill oftast få "makt". Dom vill liksom synas mer än  alla andra.  För mig tillexempel om någon mobbas i skolan, tycker jag att det är lärarens ansvar.. Det är liksom dom som ska se till att ingen drabbas av mobbning.

Om man ska gå till skolan ska det vara som sitt "andra hem", med andra ord ska man trivas! Det finns MÅNGA som inte ens går dit för dom är rädda för och bli "mobbade".  Mobbning = fel. Och folk tror att det är "status". Vilket är helt fel, det är fegt och mobba för dom som mobbar vill ha status. Och tänk dig själv, du går till skolan och kollar på dina klasskompisar. Hur ofta tänker du på att dom som är glada, eller dom som man tror har det så jävla bra, är egentligen på botten.. för dom blir mobbade. Mobbning är så fult, något som måste stoppas! Att folk tror att det är "makt" och mobba. Asså inget hjärta, helt fel. Folk begår självmord pga mobbning. Och det fula är jag är en person som "driver" mycket. Och ja brukar tänka på, tar folk illa upp? Man vet aldrig. Många i din skola t.ex kan vara hur glada som helst, men att va där du just är.. kan vara det värsta ställer hon/han är på.

Och det finns jätte många "grupper" som diskuterar om hur mobbning ska stoppas, vilket jag tycker är jättebra..


Så blunda inte, vänd dig om och kolla hur många som drabbas av mobbning.. och hur många  personer som vill begå självmord pga av det. Det är hemsk och det kommer det alltid vara, och det är fel. Man ska inte behövA bli mobbad någonstans, speciellt inte i skolan där man är mest.

   Bilden säger mycket. Puss!

 

Av Golan & Jennifer - 3 mars 2012 14:57

 Hello Bloggen!   

Vad gör ni? Själv gör jag inte så mycket. Vaknade av solen, vår ju! Och det börjar bli varmt.

Sköntskönt! Jennifer är nog i fjällen nu och åker skidor, saknar henne redan! Min glädjespridare.

Allafall vad ska ni göra en sånhär vam dag? Själv ska jag nog till Pommac (Alexander) med Bella  o Charbel.. tror Henok också.  Hoppas det blir kul, dom är skit roliga och as sköna! Men spanar in senare, Puss!


Av Golan & Jennifer - 3 mars 2012 00:26

Är jätte trött, ska  kolla på tv sen sova. Va ute också idag, och min Jennifer åker imorn i en vecka till fjällen. Hoppas hon har kul , men bloggen kommer vara skit tråkig utan henne.. plus saknar jag henne redan. Det finns liksom ingen glädjespridare längre, saknar och älskar dig! Bloggar imorn , godnatt så länge bloggen


Av Golan & Jennifer - 2 mars 2012 16:59

älskar dig jätte mycket min underbara bebis. Även om du slår mej hela tiden och ger mej örfilar så ja får Rivmärken!

     

ÄLSKAR DIG MIN FUCKING DIVA, DU ÄR SÅ UNDERBAR!  MY HEART A STEREO IT'S BEAT FOR U SO LISTEN CLOSE! TE AMO MI VIDA! AMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR


Av Golan & Jennifer - 2 mars 2012 16:52

Hahahahahahah dagens, den där fick mig på fett bra humör!! Ser ni, småsaker kan gynna vardagaen.. :)
Va glada idag - och ni får andra glada också! att vara glad är det allra roligaste, för då bryr man sig om ifall man skämmer ut sig + att man får fiender att hata en ännu mera?   BÄSTA!! SÅÅÅÅ GOGOGOGOOGOG ITS FRIDAY FTW!!!!     

Av Golan & Jennifer - 2 mars 2012 16:34

      

Du vet att jag  brukar få " älska Bey dagar " ibland.

Har nog fått en idag, älskar dig jättemycket världens finaste Beylula! Vet du vad jag hittade igår? Armbanden, den från turkiet! Hihi  jag blev så glad! Allafall jag hoppas du vet hur mycket du betyder för mig.. Även när jag vill skjuta dig ibland! Visst vi bråkar ofta, eller gjorde förut.. FÖR ofta! Men nu när jag ser tillbaka vill jag ändå inte ändra på någonting. Du är godhjärtat och dom som har dig i sitt liv, dom borde vara glada. Och tro mig  när folk brukar ta upp ditt namn brukar jag A L L T I D höra något bra om dig! Fast jag kommer alltid tycka att du e ängel i utsidan och ond i insidan och det vet du , haha du skrattar säkert nu men ja! Ville bara säga att jag älskar dig skitmycket, och tänker på nä vi smsade varandra sex timmar varje dag och skrev alltid värsta smset på kvällen. Haha min sockerkaka, och jag din cupkake. Älskar dig jäättte mycket min underbara! Du förtjänar det bästa och det vet du, och du vet nog hur mycket jag bryr mig om dig!    Juste jag har fortfarande inte glömt din vägg, haha sudda inte bort det. Okej ska sluta skriva, kärlek världens finaste !

Av Golan & Jennifer - 2 mars 2012 14:51

Hej snyggingar! Sitter och smsar med en sötnos nu hihi, men ska hoppa in i duschen och göra mig fräsch nu, känns behövligt haha! Aja men måste packa det sista sen, så uppdaterar nog efter det. Ska ju kanske ut med Golan och Pauline ikväll, så ska försöka ta lite kort. Sen kommer kusinerna ikväll, eftersom att vi åker imorgon! Men vi hörs snart, pussiiiii / Jennifer
Ps du är finast Golan! Inga ord kan beskriva dig. Lav jo

Av Golan & Jennifer - 2 mars 2012 12:32

         Hello Bloggen!   

What's Up? Själv så vaknade jag för gangska länge sen, åt och kollade på tv. Som ni vet har jag vart hemma dom här 2 dagarna, har varit sjuk och inte alls mått bra. Igår så gjorde jag inget, satt hemma och kollade på tv och snackade i lur med Julia sen Pauline skit länge! Så Yes! Hoppas på och träffa Jennifer & Pauline idag ska försöka gå,  fast jag är inte sjuk längre mår faktiskt  gangska bra! Plus vill ja träffa min Chickli eftersom hon åker bort imorn ju, vet inte hur ja ska klara mig utan den glada Jennifer!  Men vi hörs sen, Puss!

  

Du är verkligen den finaste i hela jorden, du är en underbar person! Och många håller med mig, älskar dig mitt vänsterprassel, chickli <3

Ovido - Quiz & Flashcards