golanjenni

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Turkiet

Av Golan & Jennifer - 14 augusti 2012 11:00

Hej allihop!
Lanade en dator har pa hotellet for att kunna skriva lite meddelanden och sant till mina vanner. Mina forsta tva dagar har i alanya har varit asmysiga, va med mamma inne i stan och kikade lite, drack lite goda drinkar, badade och ja sant som man gor pa semestern. Allt var asbra! Solade sa mycket jag hann med eftersom att vi gjorde sa mycket. Men i lordags var vi pa nagot piratskepp hela dan, typ en batutflykt med allt inklusive som vi hade bokat i torsdags. Men den natten hade jag vaknat och typ skakat med lite halssmarta, men inte for att vacka mamma sa gick jag och drack vatten och svalde en tablett. Sen pa morgonen sa kom mamma och kande pa min panna eftersom att hon hort mig hostat och gatt upp inatt. Men hade ingen feber da och madde battre sa jag sa till mamma att vi kunde aka anda. Sa det gjorde vi. Va pa baten hela dagen, solade lite, at och drack mycket gott och badade fran baten i turkost vatten. Fick aven se pa lite shower och fa kolla pa vissa historiska grottor. 

Sen den sista halvtimmen av batturen kande jag mig yr, illamaende, kall (och forsta att det var 45 plus da) plus att jag knappt kunde svalja eller andas. Sa ja sa det till mamma och da gick vi direkt till doktorn pa hotellet for att kolla. Han kollade lite i min hals och tog tempen och sa: Du maste till sjukhus! Jag och mamma bara kollade pa varandra helt chockade. Han visade mig tempen och det stog att jag hade 42,2 graderç forstor ni hur mycket? och att jag hade en stor inflammation i halsen. Sa jag blev inlagd 2 natter och 2 dagar pa alanyas sjukhus och fick ligga med dropp och skit med all min smarta. Sen fick jag aven reda pa att jag hade en utan den varsta sortens halsbold, sa den fick dom ju spracka hal pa sa fick spotta blod och var i typ 3 timmar efterat. Nu ar jag tillbaka pa hotellet igen men gar pa antibiotika och smartstillande eftersom att min hals fortfarande ar sapass svullen. Kunde ha dott ifall jag inte fick tag pa doktor. Men ska forsoka njuta av den sista dagen jag har kvar har eftersom att jag aker hem imorgon. Ar fan vard det! Vi hors nar jag kommer hem. Puss och kram //Jennifer

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Golan & Jennifer - 20 maj 2013 13:22

Tjaaanääää!    Har inte bloggat på riktigt länge man jag tar inte ens bloggen seriöst och bloggar bara när jag har lust. Men i helgen så har jag faktiskt tagit det chill, förra veckan så chillade jag galet, va på dansuppvissning sen tog det lung...

Av Golan & Jennifer - 14 april 2013 22:16

Jag som trodde att jag klarade mig ensam så bra, men sist jag såg dig så satt känslorna kvar, ja hur kunde jag vara så naiv? Ja kunde jag vara så naiv?, varför känner jag såhär det förvånar mig, och nu ångrar jag mig grovt att jag såra dig.   ...

Av Golan & Jennifer - 9 april 2013 21:21


Don't forget that! Gaaaayyyteeext haha!  

Av Golan & Jennifer - 5 april 2013 14:10


  Whoooooooooop Whooooooooooooooooooop!    Är allting bra med er? Här är det fett nice, solen skiner in till mitt rum! Idag vaknade jag vid 11, gick upp gjorde mig en god frukost och tog det lungt, och nu har jag precis kommit ur från duschen!...

Av Golan & Jennifer - 2 april 2013 13:30

Humöret är på topp!    Det är viktigt och ha posetiv energi hela tiden finisar, va runt folk som ger dig energi då blir allt mycket lättare! Jag kunde inte sova så bra inatt, kom hem vid halv 1 igår och efter vi hade vart på resturangen och rökt VP...

Ovido - Quiz & Flashcards