golanjenni

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

SVAR PÅ KOMMENTAR

Av Golan & Jennifer - 2 juli 2012 23:00

  


Svar: Hej! Jo visst kan jag det. Jag börjar den 21:a augusti på Bernadotte-gymnasiet  som ligger på söder i Stockholm. Och inriktningen jag valde är sam-beteénde men det är en sorts uniformsinriktning. Det som skiljer den här skolan från många andra, är att man har vanliga lektioner, dvs engelska, idrott, moderna språk osv. Men vi kommer att bli tränade i en medveten träning, att leda oss själva och andra, vilket innebär att vi kommer att få många tillfällen till fysisk träning. Vi kommer att få hantera många situationer som gör att vi växer som person och som innebär att vi får mer ansvar. Och eftersom att studierna genomförs i samverkan med fem uniformsyrken (försvarsmakten, räddningstjänsten, tullen, polisen och kustbevakningen) kommer vi elever att få delta i olika aktivieter som på olika sätt är uniformsrelaterade. T.ex att vara figuranter när polishögskolan övar, eller att vara skademarkörer på sjukvårdsövningar. Vi kommer också att spendera några skolveckor utanför skolan. Bl.a 3 veckor i barmarksförhållanden, en vintervecka som det kallas, plus en praktikvecka hos någon av uniformyrkerna. Så detta innebär ju att jag kommer få en hel del träning och att jag kommer stärkas som person. Men det innebär ju också att jag kommer få en inblick i hur det är att vara polis, och hur mycket jobb det är. Hur tufft det är med all fysiskt träning och sådär. Men utöver allt detta, så valde jag även skolan för att den är så liten, så att man på så sätt får en bra gemenskap med alla. Det gör ju att man trivs. Dessutom är skolan jättemysig! Observera dock att detta är ett högskoleförberedande program, och att det inte ger några förmåner sen när man söker till polishögskolan.

Hoppas iallafall att du är nöjd med svaret anonym. Haha puss! /J

 
 
Ingen bild

Haha

3 juli 2012 12:07

ofta du pallar med allt det där? tror inte jag

Golan & Jennifer

3 juli 2012 23:44

Du tror inte dääääääää vaaa?!?!? Nejmen nu kör vi serious buisness. Eftersom att jag inte har börjat än så kan jag ju inte veta ifall jag pallar med det eller inte. Men jag är faktiskt sjukt nervös för att jag inte skulle göra det. Att jag inte skulle palla med det fysiska liksom. Men dä löser sig ska du väta! Bara de börjar lugnt. HAHA PUSS DIN GLÄDJEDÖDARE!!! Herr eller fru negativ, äre du älläh? hihihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Golan & Jennifer - 20 maj 2013 13:22

Tjaaanääää!    Har inte bloggat på riktigt länge man jag tar inte ens bloggen seriöst och bloggar bara när jag har lust. Men i helgen så har jag faktiskt tagit det chill, förra veckan så chillade jag galet, va på dansuppvissning sen tog det lung...

Av Golan & Jennifer - 14 april 2013 22:16

Jag som trodde att jag klarade mig ensam så bra, men sist jag såg dig så satt känslorna kvar, ja hur kunde jag vara så naiv? Ja kunde jag vara så naiv?, varför känner jag såhär det förvånar mig, och nu ångrar jag mig grovt att jag såra dig.   ...

Av Golan & Jennifer - 9 april 2013 21:21


Don't forget that! Gaaaayyyteeext haha!  

Av Golan & Jennifer - 5 april 2013 14:10


  Whoooooooooop Whooooooooooooooooooop!    Är allting bra med er? Här är det fett nice, solen skiner in till mitt rum! Idag vaknade jag vid 11, gick upp gjorde mig en god frukost och tog det lungt, och nu har jag precis kommit ur från duschen!...

Av Golan & Jennifer - 2 april 2013 13:30

Humöret är på topp!    Det är viktigt och ha posetiv energi hela tiden finisar, va runt folk som ger dig energi då blir allt mycket lättare! Jag kunde inte sova så bra inatt, kom hem vid halv 1 igår och efter vi hade vart på resturangen och rökt VP...

Ovido - Quiz & Flashcards